Wyjazd do Niepokalanowa i Warszawy

W sobotę 8 listopada zorganizowaliśmy razem z ks. Proboszczem wyjazd do Niepokalanowa i Warszawy. W pielgrzymko-wycieczce udział wzięły 52 osoby, które wcześnie rano wyruszyły w ponad 300-kilometrową trasę.
Pierwszym punktem programu był Niepokalanów - sanktuarium położone na terenie miejscowości Paprotnia, około 40 km od Warszawy, które założył w 1927 r. franciszkanin Maksymilian Maria Kolbe. Tam najpierw wzięliśmy udział w Mszy św. w bazylice. Następnie obejrzeliśmy Panoramę Tysiąclecia - ruchomą szopkę, ilustrującą historię Kościoła w Polsce. Odwiedziliśmy także salę z dwoma samochodami papieskimi, związanymi z pielgrzymką Jana Pawła II do Polski w 1983 r., kaplicę, w której Msze św. odprawiał Maksymilian Kolbe oraz Muzeum poświęcone jego osobie.
Wczesnym popołudniem udaliśmy się do Warszawy. Tam nasz pobyt rozpoczęliśmy od krótkiej wędrówki po starówce: zobaczyliśmy Plac Zamkowy, Rynek Starego Miasta z Syrenką, stare mury miejskie oraz Grób Nieznanego Żołnierza. Po obiedzie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie wspólnie z przewodnikiem poznaliśmy historię jednego z największych zrywów bojowych podczas II wojny światowej.